Pokiaľ Vás trápia bolesti chrbta a krku, cítite nepríjemný tlak, ktorý Vás budí zo spánku, rozhodne potrebujete tieto cviky! Táto zostava sa skladá z jednoduchých cvikov pre začiatočníkov…

 

Už po treťom cvičení podľa tohto programu budete cítiť, že sa cítite oveľa lepšie a svaly zosilnejú. Stanete sa silnejší a pohodlne sa vyspíte. Vaša hlava sa vyčistí a bude pre Vás jednoduchšie riešenie každodenných problémov. Akákoľvek bolesť, ktorá sa objavuje v dolnej časti chrbta a krku zmizne! Neverila som, kým som to sama neskúsila.

Predstavy pre relaxáciu

Sadnite si rovno so skríženými nohami, uvoľnite sa a pretiahnite chrbticu. Môžete sa vytiahnuť mierne nahor, rukami opierajúc sa o skrížené nohy. Seďte v tejto polohe niekoľko minút a plynule, hlboko dýchajte. To pomôže naladiť efektívny náboj a zníži úroveň stresu.

Predklon

Posaďte sa, nohy majte rovno pred sebou. Pomaly sa snažte dosiahnuť na prsty na nohách a v tejto polohe chvíľku zotrvajte. Zameriavajte sa na pretiahnutie, zatiaľ čo vydychujete. V tomto bode sú šľachy a svaly na nohách ohybnejšie a je ľahšie dosiahnuť maximálne napnutie. Opakujte aspoň 5x.

Pozícia dieťaťa

Posaďte sa na kolená, nohy sú na šírku ramien, a ruky za telom. Pomaly sa ohýbajte vpred, hlavu uvoľnite smerom dopredu. V takej uvoľnenej pozícii vydržte 3-4 minúty s prestávkami, dýchajte zhlboka a rovnomerne, pocítite pretiahnutie chrbta a bedrovej oblasti.

Krútenie

Položte si pravú ruku na ľavé koleno. Dajte ľavú ruku za telo, pomaly sa otáčajte doľava. Hlavy otočte s telom, pozrite sa vľavo. Dýchajte tak hlboko, ako môžete! Pomaly sa vráťte do východiskovej polohy, pocítite pretiahnutie bočných a šikmých brušných svalov, bedrových svalov. Opakujte to isté s pravou nohou.

Pozícia bohyne

Ľahnite si na chrbát, pokrčte kolená a spojte chodidlá k sebe. Rukami sa chyťte bokov. Dýchajte zhlboka a rovnomerne, pokúste sa pretiahnuť vnútorné strany stehien do strán a vydržte. Zostaňte v tejto polohe tak dlho, ako Vám to bude pohodlné, ideálne 2 minúty.

Nohy na stenu

Zdvihnite rovno nohy a oprite ich o stenu. Trup a ruky odpočívajú. Zostaňte v tejto polohe po dobu 3 minút a zhlboka dýchajte. Snažte sa zbaviť všetkých zbytočných myšlienok a relaxujte. Ucítite pretiahnutie nôh a chrbta.

Voľný vietor

Ľahnite si na chrbát, pokrčte kolená a členky spojte. Rukami pritiahnite nohy k telu a pevne držte. Pocítite pretiahnutie vo svaloch stehien a chrbtice. Spočiatku to môže byť ťažké, ale po niekoľkých dňoch, bude cvičenie neuveriteľne príjemné. Táto pozícia uvoľní záťaž chrbtice behom minúty! Nezabudnite zhlboka dýchať.

Pozícia holuba

Kľaknite si na kolená, ruky dajte na šírku ramien. Pritiahnite ľavé koleno dopredu a vložte si ho do dlaní. Vezmite si pravú nohu dopredu a narovnajte ju. Predkloňte celé telo k nohe a ťažisko tela majte nad ľavým kolenom. Držte túto pozíciu po dobu 1 minúty, potom cvik opakujte k druhej nohe.

Pozícia prebudenie

Ľahnite si na chrbát, ruky držte doširoka roztiahnuté od seba. Tlačte pravé koleno k hrudníku. Potom otočte celé telo doľava až za seba, zatiaľ čo ramená zostanú rovno na podložke. Zostaňte v tejto polohe po dobu asi 3 minút, potom opakujte na druhú stranu. Táto pozícia je veľmi užitočná pre každého, kto často cíti bolesti chrbta a bolesti v kostrči.